HemArrangemangBli medlemLänkarStyrelseArkivKontakt

2018-05-07
Våravslutnig med studiebesök och mat måndagen den 7:e maj 2018, kl 17

2018-04-17
Independent energy and transport supply to islands with autonomous sailing ships
2018-03-22
Future Energy and Air Transport in the Digital Era. Torsdag 22 mars, kl 17:30

Arrangemang

2018-05-07

7e maj kl 17 träffas vid för vårsavslutning för Tekniska Föreningen med Elektriska Klubben genom ett studiebesök hos Sensair och Hantverksbryggeriet på Flottiljgatan på Hälla, följt av gemensam middag på Officersmässen på Hässlö värdshus.

Eftersom lokalutrymmena är lite begränsade, så kommer besökarna att delas i fyra grupper med 10-12 pers i varje grupp. Tänkt för ett totalt antal av ca 50 pers. Indelningen görs direkt vid ankomsten kl 17:00 till Flottiljgatan 49 (parkering bakom byggnaden). Två grupper startar vid vardera Senseair och Hantverksbryggeriet (ca 100 m avstånd emellan). Det är ordnat med två ”stationer” vid varje företag och varje grupp tillbringar ca 15 min vid varje station. Med gång- och växlingstider så är studiebesöket klart på drygt en timme och 18:30 blir det gemensam middag på Officersmässen.

Middagen blir Toast Skagen och Kycklingfilé med Potatisgratäng, med efterföljande kaffe och en liten sötsak.

Var och en får betala 100:- per person. Kontant betalning vid ankomsten till Officersmässen (fd Hässlö Värdshus)

Anmälan är obligatorisk, och senaste dag för anmälan är tisdag 1:a maj.

Plats: Senseair, Flottiljgatan 49.

Tid: Start kl 17:00