HemArrangemangBli medlemLänkarStyrelseArkivKontakt

2018-11-19
Föredrag om "Offshore generation" och "District Heating systems"
2018-11-28
Studiebesök hos TPC AB i Hallstahammar

2018-11-13
Energy Hub 2018. Tisdagen den 13:e november
2018-11-12
Mark Irwin, vD för TPC i Hallstahammar berättar om deras verksamhet

7e maj kl 17 träffas vid för vårsavslutning för Tekniska Föreningen med Elektriska Klubben genom ett studiebesök hos Sensair och Hantverksbryggeriet på Flottiljgatan på Hälla, följt av gemensam middag på Officersmässen på Hässlö värdshus.

Vi träffas kl 17:00 hos Senseair , Flottiljgatan 49 (parkering bakom byggnaden). Två grupper startar vid vardera Senseair och Hantverksbryggeriet (ca 100 m avstånd emellan). Det är ordnat med två ”stationer” vid varje företag och varje grupp tillbringar ca 15 min vid varje station. Med gång- och växlingstider så är studiebesöket klart på drygt en timme och 18:30 blir det gemensam middag på Officersmässen.

Middagen blir Toast Skagen och Kycklingfilé med Potatisgratäng, med efterföljande kaffe och en liten sötsak.

Var och en får betala 100:- per person. Kontant betalning vid ankomsten till Officersmässen (fd Hässlö Värdshus)

Anmälan är obligatorisk, och senaste dag för anmälan är tisdag 1:a maj.

Plats: Senseair, Flottiljgatan 49.

Tid: Start kl 17:00

2018-05-07